Proponowana- II klasa
ponadgimnazjalna
Przedmiot- język polski
Czas na wykonanie- 4
tygodnie
Prezentacja-
1godz.lekcyjna
Słowa klucze-
WebQuest,ponadgimnazjalna,język polski,kult ciała
Treści, wymagania
szczegółowe
Język polski
Samokształcenie i
docieranie do informacji
- Samodzielny wybór lektury, kryteria wyboru, uzasadnienie wyboru lektury.
- Literatura podmiotu i przedmiotu, tradycyjny księgozbiór, e-biblioteki.
- Analiza
- Cechy charakterystyczne epoki literackiej.
- Interpretacja
- Interpretacja porównawcza utworów literackich.
- Konteksty interpretacyjne: literacki, kulturowy, filozoficzny, religijny i inne.
Nauczycielko/Nauczycielu, podczas pracy metodą WebQuest możesz spotkać sie z sytuacjami prowadzącymi do konfliktów między uczniami. Czasami są one nieuniknione, zwłaszcza gdy temat zadania wywołuje emocje.
Rolą nauczyciela jest czuwanie nad samodzielną pracą uczniów w taki sposób, aby nie doprowadzić do eskalacji problemów, ale pokazać, że różnorodność stanowi wartość. Różnorodność stanowisk, opinii, poglądów, sposobów spostrzegania i doświadczania świata. Postawa otwartości na różnorodność jest impulsem działań prowadzących do pozytywnych zmian.
Szanując autonomiczność uczniów, nie należy narzucać im własnego światopoglądu ani modelu rozwiązania spornych kwestii, chyba że sami o to zapytają.
Dlatego też oceniając udział uczniów w projekcie, nie nalezy brać pod uwagę reprezentowanych przez nich poglądów i opinii, a jedynie wkład pracy i jej merytoryczną wartość.