N


Proponowana- II klasa ponadgimnazjalna

Przedmiot- język polski

Czas na wykonanie- 4 tygodnie
Prezentacja- 1godz.lekcyjna
Słowa klucze- WebQuest,ponadgimnazjalna,język polski,kult ciała
Treści, wymagania szczegółowe
Język polski
Samokształcenie i docieranie do informacji
  • Samodzielny wybór lektury, kryteria wyboru, uzasadnienie wyboru lektury.
  • Literatura podmiotu i przedmiotu, tradycyjny księgozbiór, e-biblioteki.
  • Analiza
  • Cechy charakterystyczne epoki literackiej.
  • Interpretacja
  • Interpretacja porównawcza utworów literackich.
  • Konteksty interpretacyjne: literacki, kulturowy, filozoficzny, religijny i inne.

Nauczycielko/Nauczycielu, podczas pracy metodą WebQuest możesz spotkać sie z sytuacjami prowadzącymi do konfliktów między uczniami. Czasami są one nieuniknione, zwłaszcza gdy temat zadania wywołuje emocje.
Rolą nauczyciela jest czuwanie nad samodzielną pracą uczniów w taki sposób, aby nie doprowadzić do eskalacji problemów, ale pokazać, że różnorodność stanowi wartość. Różnorodność stanowisk, opinii, poglądów, sposobów spostrzegania i doświadczania świata. Postawa otwartości na różnorodność jest impulsem działań prowadzących do pozytywnych zmian.
Szanując autonomiczność uczniów, nie należy narzucać im własnego światopoglądu ani modelu rozwiązania spornych kwestii, chyba że sami o to zapytają.
Dlatego też oceniając udział uczniów w projekcie, nie nalezy brać pod uwagę reprezentowanych przez nich poglądów i opinii, a jedynie wkład pracy i jej merytoryczną wartość.